16 mars 2020

Hej på er både medlemmar och icke medlemmar

Det har nu gått en vecka och en dag sedan vi tillträdde våra poster i styrelsen. Dagar som inneburit många timmar i telefonen med olika instanser, mail korrespondens, mötesbokningar, avstämmande styrelsemöten mm. Vi har fokuserat på att arbeta strategiskt med att bygga en grund för fortsatt arbete med klubben. Bara grunden är klart, ska vi bygga klubben tillsammans Det finns driftiga medlemmar som är ivriga och vill framåt lika fort som vi, och det känns bra att det finns ett engagemang.
Vad har då hänt den gånga veckan, vad har vi pysslat med? En liten sammanställning kommer här.
Vad har vi prioriterat?
Sätta oss in i vad som gjorts och inte gjorts och arbeta fram en ny hemsida.
Den nya hemsidan, när kommer den igång?
Den är under uppbyggnad och kommer dröja ett tag till innan den är klar för att publiceras. Anledningen att det dröjer lite till är inget vi rår över, men arbetar flitigt med att få den tillräckligt klar för att publiceras.
När det är dags, kommer vi informera här med. Vår förhoppning är att den kan komma publiceras som senast nästa vecka. Det är några frågetecken som ska redas ut och text/bilder som ska läggas in.
Vi vill be er om hjälp och deltagande. Det behövs nya bilder till hemsidan på era amrisar i vardagen. Bilder i skogen, i soffan, på agility/rallylydnadsplanen, Nosework arbete, viltspår/jakt, i utställningsringen, gamla hundar, unga hundar.
Max 4 bilder per person så inte webmaster svämmas över av bilder på de underbara fyrbenta. Bilderna kan komma användas på hemsidan för att representera och visa rasen. Så inskickade bilder är bilder ni tillåter klubben använda för att representera rasen på hemsidan och på sociala medier.
Kommer det vara några evenemang?
Vi har varit i kontakt med föreläsare inom olika områden.
Hälsa, foder, pälsvård för att nämna några. Vi kommer använda de kanaler vi har och söka svar på vad amrisägare vill ha för olika evenemang.
Under rådande omständigheter kommer vi inte arrangera något i nuläget då Coronaviruset har sin framfart. Så snart det stillat sig, kommer vi arrangera olika evenemang.
Vilka har vi haft dialoger med då?
Sponsorer, föreläsare, banker, tidigare styrelse för att reda i vad dom arbetat med, SKK samt SSRK för att stämma av så inget missas.
Hur ser kommande vecka ut?
Inplanerat möte med sponsorer på fredag, fortsatt dialog med föreläsare, styrelsemöte med avstämning och framtidsplanering, involvera medlemmar/icke medlemmar inom utveckling av klubben via de kanaler vi har i dagsläget. Kontakta olika organisationer för att se om det går att samarbeta.


Vi återkommer löpande med mer information
Passar på att önska er en fin vecka